
SP organiseert manifestatie voor ziekenhuis Bernhoven
Gezondheid 395 keer gelezenUDEN | De SP-afdelingen in de regio Oss, Maashorst, Meierijstad en Bernheze komen opnieuw in actie voor het behoud van ziekenhuis Bernhoven. Aanstaande vrijdagavond 3 juli om 19:30 uur vindt er een grootschalige manifestatie plaats op de parkeerplaats van het ziekenhuis in Uden.
Onder de noemer “Bernhoven Moet Blijven!” willen de organisatoren een krachtig signaal afgeven aan de zorgverzekeraars ASR, Menzis en Zilveren Kruis. De SP eist dat zij hun zorgplicht nakomen en langdurige, eerlijke contracten afsluiten om de bereikbare en betaalbare zorg in de regio te garanderen.
Salland en ONVZ gingen wél overstag, maar de drie andere grote verzekeraars weigeren volgens SP tot dusver de nodige financiële steun te bieden.
Tijdens de bijeenkomst spreken onder andere cardioloog Ronald van den Bosch en ambulanceverpleegkundige Elham Rostai over het cruciale belang van de lokale spoedzorg. Ook SP-Tweede Kamerlid Sarah Dobbe is aanwezig om de situatie vanuit politiek Den Haag te belichten. De avond wordt gecompleteerd met een column van journalist Dan Wildeman en muziek van Babs van Balveren, waarna een gezamenlijk slotakkoord richting de zorgverzekeraars volgt.
Noot van de redactie: in de papieren krant stond dat de manifestatie op 26 juni gehouden werd. Door de hitte heeft de SP de bijeenkomst verschoven naar 3 juli. . Het programma blijft ongewijzigd.















